Jedna drużyna — kampania PKOl

„Jedna drużyna” taki tytuł nosi kampania PKOl i sponsorów wspierających udział naszej reprezentacji w XXIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich PyeongChang 2018. Promocja polskiej reprezentacji trwa od października 2017 roku. Igrzyska rozpoczną się 9 lutego 2018 roku. Najlepsi sportowcy z całego świata będą rywalizować ze sobą przez 17 dni.

Głównym motywem graficznym kampanii są kolorowe piktogramy — odzwierciedlające najważniejsze symbole zimowych igrzysk. Ich geometryczne kształty i żywe kolory nawiązują do bogatej kultury Korei Południowej. Kampania obejmuje telewizję, radio, prasę, outdoor, Internet i potrwa do zakończenia Igrzysk.

Czas pozostały do tej imprezy polscy sportowcy wykorzystują przede wszystkim na walkę o uzyskanie kwalifikacji uprawniających ich do olimpijskiego startu — uczestniczą zatem głównie w zawodach rangi Pucharu Świata. W niektórych dyscyplinach sportu kwalifikacje olimpijskie już się zakończyły. W zdecydowanej większości nie są to kwalifikacje imienne, ale „dla kraju”. Wiemy więc już na przykład, że w Korei nie wystartuje niestety nasza męska drużyna w łyżwiarstwie szybkim (w Soczi w 2014 r. wywalczyła medal brązowy), ale też, że po raz pierwszy od igrzysk w Vancouver w roku 2010 będziemy reprezentowani w łyżwiarstwie figurowym.

Olimpijskie kwalifikacje zakończą się 21 stycznia 2018 r., a kilka dni potem Zarząd Polskiego Komitetu Olimpijskiego zatwierdzi skład Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. 28 stycznia zostanie on na miejscu w PyeongChang oficjalnie potwierdzony przez szefową naszej Misji Olimpijskiej.

Szacuje się, że w składzie reprezentacji znajdzie się ok. 60 zawodniczek i zawodników. Apetyty kibiców na sukcesy na pewno zaostrzyły wyniki uzyskane przez biało-czerwonych w latach 2010 i 2014. Zwłaszcza ostatni start, w Soczi, który przyniósł naszej ekipie aż sześć medali, w tym cztery złote. Wszyscy chcielibyśmy aby taki wynik nasza reprezentacja powtórzyła w PyeongChang, ale też wiemy, że będzie to wyzwanie niezwykle trudne do zrealizowania. Chociaż — sport, jak wiadomo, bywa często nieprzewidywalny…

Fot. PKOl Facebook — logo kampanii „Jedna drużyna”